onsdag 7. november 2012

Snipp snapp snute så var eventyr skogen ute.

Rett borti høgget her, var det en liten eventyrskog, med gamle grantrær, furu, mose, sopp, en del rådyr elg og noen hoggormer og mye annet rart.  Jeg har ikke tall på hvor mange turer vi har rusler sikksakk mellom trærne med eller uten firbente, eller bare gløttet mot skogen på vei mot elva.




Noen av de gamle damene i området tørr ikke gå ned mot skogen, fordi de er så redd elg, for oss er det egentlig helt greit, for da har vi som regel fått gått i fred uten å møte en sjel..

Men nå blir det kanskje andre boller, for skogen den er borte.
 Bildene er tatt første turen jeg går ned for å se, etter at rykte begynte å gå på bygda.
et nitrist syn møtte meg, det nitriste været hjalp ikke akkurat.....





 Svære tømmerbiler kjører nå forbi og henter tømmeret, og grunneieren er vel fornøyd med noen kroner ekstra til jul tenker jeg..


 Heldigvis er ikke alle trær borte, så beveren ikke blir arbeidsledig i år heller....


Mon tro om skogen snart blir fylt opp av gamle damer som skal ha granbar til advent og jul? For elg og rådyr må finne en annen skog....Jeg deler heller skogen med elg, rådyr og annet kryp enn gamle damer...
Får vel finne meg en ny skog å rusle i jeg og da.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar